Dark Souls III, Embrace The Darkness (Multi)

Démarré par MykeHell, Juin 06, 2015, 12:26:46 AM

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glen

Episode final, très très bien ça.

Hobes

Il vient de démentir :(

Citation"So it's just a turning point. It is true that it will be a turning point but it's still not the final game for the Dark Souls series."
http://www.videogamer.com/ps4/dark_souls_3/news/dark_souls_3_isnt_the_last_game_in_the_series_miyazaki_clarifies.html

Par contre plus rassurant :
CitationMiyazaki stated that he personally has taken over the world design for the game

Et pleins d'autres infos intéressantes par là : http://fextralife.com/dark-souls-3-e3-info/


glen

Ce qu'on peut retenir :

CitationWorld scale and immersion:  Full immersion by dynamic light sources and wind blown ash and cloth effects.
Apocalyptic world and heroic lore:  Features withered beauty such as a faded sun.  The story will be around a character from the series known as the "Lord of Cinder".
Evolution and deepening of the series concepts:  Dark Souls is known for its formidable difficulty and unique online system.  They will evolve and improve upon these already existing elements.
Deepening sword action:  New action elements utilizing a feature of weapon/item in depth.  More tactical options.

Citation"Areas are interconnected just like in the first Dark Souls," said Miyazaki. "Having an interconnected map is my favorite."

Citationthe fast controls from Bloodborne allow him to move quickly and kill the fast-moving dogs.  Short bows allow the character to move around really fast and fire shots after rolling, but don't do a lot of damage.

CitationUsing the dual sword now we see a new feature, Spin.  The hero uses it in an open courtyard and it can strike multiple enemies at the same time.

CitationMiyazaki noted that "improved player controls" make moving around during combat more "intuitive." And for those who hated Bloodborne's dodge-stepping, Dark Souls 3 features the usual dodge-rolling of other Souls games

glen









Bon, ça commence à me parler là..

Hobes

:leuv:

En plus je suis super enthousiaste par tout ce qui a été dit en ce qui concerne les changement dans le gameplay. A priori ça évitera d'avoir un énième affrontement contre un gros boss qu'il suffit d'avoir en restant dans ses pâtes.

glen

Euh.. ça se saurait si c'était aussi simple :D Avec les attaques de zone et cie, y'a pas de technique infaillible qui marche pour les gros boss.
Moi le fait de rendre les combats plus speed, je doute pas que ça soit bien, mais j'aime tellement le côté lourd/lent des combats de base aussi.. je trouve que ça colle bien avec la philosophie du jeu en plus, t'es lourd, pataud, faible, t'es une merde quoi.

Hobes

J'adore aussi ces combats lents. C'est l'ADN de la série, c'est ce qui m'a convaincu d'y aller.

Mais t'as pas le sentiment d'en avoir fait le tour ? Pour le moment j'entends.

Car pour un jeu qui base tout sur le gameplay, une fois que tu le maîtrises, c'est dur de surprendre. Et moi j'ai la fâcheuse impression de me retrouver dans les mêmes situations. Les gros boss de Dark Souls 2 c'était souvent : je le colle un maximum, j'esquive et je tape. Et ce n'est pas l'ajout de possibilités de jouer avec une arme dans chaque main ou autre qui va me faire disparaître ce sentiment.

Bloodborne ça a été une révélation parce que justement, les affrontements contre certains boss type le gars à la gatling (zone de 20 mètres carrés à tout cassé, du vide partout autour, combat à mort) c'était beaucoup d'adrénaline tellement c'était dynamique.

Pas question ici de dire mieux ou moins bien. Juste que dans mon cas, j'espère un peu de nouveautés. En espérant évidemment que ce dynamisme change en effet quelque chose.

chou

Hobes ne parle pas de Bloodborne en présence de glen , ya comme un malaise ,  malheureusement  ces moments magiques il ne l'ai connaissent pas ..  :dlrsad:



:hihi:

Hobes

:lol:

Toujours intéressant, l'avis de VaatiVidya qui fait beaucoup de vidéo sur le lore des Souls :


glen

https://twitter.com/JKartje/status/613109763224698882

CitationYou want to see Dark Souls III gameplay? You won't have to wait long - Be sure to pay attention around Gamescom! #DS3 #onlyembersremain

Plus que quelques semaines  :happy:

Steph

Ca sent à peu près la même chose que pour Bloodborne, du gameplay à la Gamescom et peut être une alpha/bêta fermée à l'automne.

Je me suis refait le 2 ce week end, j'ai hâte de voir le jeu tourner pour voir les progrès :)

Ryle

Edge du mois avec Dark Souls 3 et le retour de Miyazaki.


Ryle

Présent à la Gamescom, on aura pleins de retours de joueurs.

D'ailleurs Gamesradar a fait une preview qui laisse penser que Bloodborne a beaucoup influencé le jeu :

CitationThere are traces of Bloodborne in the combat, too. While the new hero is no Hunter, he certainly seems more agile than before. The backstep in particular has been sped up, and a longsword is swung more quickly too, with no apparent damage penalty (though enemy health bars – along with the entire HUD – have been disabled here, just as they were at last year's Bloodborne unveiling).

That increased fluidity is mirrored in the weapon set as well; we find a scimitar on a corpse later in the demo that is, in fact, a pair, and when dual-wielding them, the protagonist strikes with a level of grace and speed unmatched in previous Souls games. They can also be deployed in a spin attack, a tornado of flashing steel that, when properly timed to account for its wind-up animation and correctly spaced to allow for the step forward at the start, can clear a four-strong mob of enemies.

That move – the logically, if rather unimaginatively, titled Spin – is powered by a new core mechanic, dubbed Ready Stance. It's a pose you can enter from which new types of attacks are launched. With a longsword equipped, for instance, the resulting attack is a forward-moving swipe that hits with enough force to break through an opponent's guard; later, we'll use a greatsword for a charging upward slash that launches an enemy into the air, slams then back to the ground and deals enormous damage in the process.

Not all the changes are about hitting hard: the shortbow can now be used to speedily chip away at an enemy's health from mid-range while locked on (adherents to a rangier, more precise school of archery can stick to the longbow). Overall, there's been a clear focus on improving the range of attacks at your disposal, and the damage you can dish out.

http://www.gamesradar.com/how-dark-souls-3-combat-changing-post-bloodborne/?hootPostID=d0bb79889104f7063157b57840a895d5

glen

Toujours les mêmes infos.. une vidéo, vite :fou:

Hobes