Horizon Zero Dawn (PS4)

Démarré par Hobes, Juillet 09, 2015, 12:12:30 PM

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Hobes

Quelques infos sur Horizon sur Gamesradar :

CitationIt's a full open world with no loading between areas. "The whole world is explorable. Every mountaintop is accessible, every river you can go through, every valley, and this is basically one of many valleys", says Jan.
• It's a post-apocalyptic game but "a thousand years beyond modern civilisation's collapse".
• One of the weapons, a rope caster which can be used to tie down robosaurs, can also be used to lay explosive tripwire traps.
• Combat is tactical, benefiting players who prepare by surveying the environment, laying traps and learning the robots' weak points.
• Fighting styles roughly break down into three types: "There's one that's very much focused on stealth, one that's focused on firepower, one that's focused on setting traps and hunting. So there are ways where you get to customise your character and tune her more towards your play style, or develop them all to make her more into a Jack of all trades," says Jan.
• Combat is focused on the bow. "They have a limited understanding of the technology," says Jan, "enough that they can make explosive arrows from the shells that the machines use but they don't have enough knowledge to reverse engineer any of this.
• Jan says that, "the XP system is mostly tied to the perk system, so you can develop and focus your character". Much of the RPG side is "focused on the more natural progression of harvesting stuff from robots, materials, learning how to craft new weapons, new armour, new weapons types, new ammo types. That's really where the core of the character progression system is".
• The perk system lets you develop these fighting styles with specific abilities like stealth kills or the time-slowing precision aiming mode.
There's a "full climbing and traversal system" says Jan, "you can climb up mountains, climb into trees, swim through rivers". Useful if you want to flee the robots instead of fight.
The game will have some sort of online component according to Jan. "The core of the game is a single player experience, but there are certain social features in there".
• Hunting isn't the only option with robots, although "the other interactions you can have [is] something we're not going into yet". When asked directly if you could get on a large plate-headed robot's head, Jan answered, "that is something you will see later".

http://www.gamesradar.com/horizon-robot-dinosaur-rpg-details/

Donc le jeu empruntera à Assassin's Creed également ce qui n'est pas une mauvaise chose.

Bakappoi

Comment ça fait cahier des charges bien respecté  :sweat:

glen

Si on peut domestiquer des dino-robots, c'est le best jeu ever.

AdamsVibe

Citation de: Bakappoi le Juillet 09, 2015, 10:28:13 PM
Comment ça fait cahier des charges bien respecté  :sweat:

C'est à dire ?

Bakappoi

Qu'est ce qui marche bien en ce moment? L'open world c'est pas mal à la mode. Le choix multiple dans l'approche style Deus Ex aussi parait que c'est assez populaire. Assassin Creed ça vend pas mal aussi, ce serait bien de se déplacer pareil. Quoi d'autre? Ah oui, le online quand même, faut pas déconner.

Après ça peut quand même donner un bon jeu au final hein, Tomb Raider a pompé à mort Uncharted et j'ai surkiffé quand même.

Ryle

CitationFur for clothing, feathers for decoration, meat to eat. Wildlife to hunt.
https://twitter.com/dejongemathijs/status/624483414788452352


Ça me fera toujours penser à The Elder Scrolls les saumons qui sautent, Bethesda les mets souvent en avant :nerd:

sopor

National Geographic bonjour  :burp:

Hobes

L'affiche d'Horizon sur le programme du PlayStation Experience :


playmoo

#8
Si on peut dompter ces aigles/méca et voler avec, ça serait bien cool  :love:

Steph


sopor

Précisons que Horizon Dawn est repoussé à 2017 (fin février). Joli trailer en tout cas, mais bon je méfie de Guérilla Games, KZ c'est pas génial question gameplay.

Bhaal42

#11
http://kotaku.com/horizon-zero-dawn-has-a-smart-solution-to-to-a-common-1782178588 On pourra se créer des quêtes pour trouver les objets de crafting manquant dans Horizon Zero Dawn

Hobes

#12
Vraiment pas bête sur le papier mais à voir dans les faits. En fait je m'interroge sur la quête en elle même.

Si c'est simplement "aller tuer le monstre" qui drop normalement la pièce que tu veux, ça n'a pas beaucoup d'intérêt (à part te simplifier la tache en te disant que c'est lui qui la drop... ce qui en soit n'est pas une mauvaise chose).

Si la quête c'est autre chose de plus simple, ça risque de tuer tout plaisir de recherche de loot (pour ceux qui s'amusent en le faisant, je sais que ce n'est pas le cas de tout le monde).

Bhaal42

De ce que je comprends, c'est effectivement pour ajouter un pointeur sur le monstre qui droppe l'objet de craft
Le bon point, ce que c'est pas obligatoire, tu ne n'active que si tu n'arrive pas à trouver l'objet qu'il te manque

Hobes

20 minutes de gameplay ou l'on peut voir l'interface, les montures et pas mal de choses pour se faire (enfin) un avis sur ce que le jeu a à proposer :