Les pubs dans le jeu vidéo

Démarré par Hobes, Mai 25, 2012, 02:06:29 PM

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Hobes

CitationSony Interested in Interrupting Your Gaming with Commercials

Are commercial breaks something gamers in the future will have to deal with? According to a newly surfaced patent, they might.

The patent, discovered by webforum NeoGAF, was filed back in July 2011 under the moniker "Advertisement Scheme for use with interactive content." This scheme will warn players that their game is about to be interrupted momentarily with paid content, such as Sony's example of a soda commercial, before gameplay stops for a quick commercial. Once it's over, gameplay resumes.

It will also be possible for players to "rewind" a portion of the interactive content after the commercial.

As website Eurogamer (via VG247) pointed out, this latest patent follows on the heels of Sony patents that showed that the electronics giant was interested in this sort of tech. Sony might think this is a good way to generate revenue. I think it's a good way to piss people off.

Je pense qu'à terme c'est inévitable, mais le premier qui va se lancer là dedans va se voir lancer des tomates.

Un peu comme Bethesda qui restera un peu à jamais le premier à avoir démocratiser les DLC avec son armure à cheval.

pippoletsu

Si pour une fois Naintendo pouvait faire les VRAIS VIEUX CONS et ne jamais céder...

Hobes

Ils ont déjà cédé avec les DLC malheureusement :/

pippoletsu

100 ans après tout le monde :tapie:
et c'est très peu dvp chez eux :o

Bakappoi

le jeu vidéo avance définitivement dans le bon sens.

Ashura

Moi du moment qu'il y ait de la Guinness...

Citation de: pippoletsu le Mai 25, 2012, 02:23:24 PM
et c'est très peu dvp chez eux :o

Attends qu'ils s'aperçoivent du nombre de gens prêts à payer pour des niveaux/circuits supplémentaires sur un de leurs jeux, et on en reparle.

Baron.de.Münchhausen

#6
Moi je pense que c'est scandaleux car :

Spoiler
[Fermer]

Putain merci j'ai gagné 0.01€ :troll: