Quantum Break, Remedy 2017 (One/W10)

Démarré par Ryle, Novembre 25, 2013, 04:33:13 PM

« précédent - suivant »

Ryle

CitationQuantum Break uses 9-camera facial capture, Remedy striving for new levels of realism

Quantum Break developer Remedy Entertainment has licensed the use of DI4D facial performance capture software. Developer by Scottish company Dimensional Imaging, the tech records facial movements and acting performances using a series of nine cameras at once.

It follows confirmation that Quantum Break will see gamers playing as the villain from time to time.

There's also this four-second gameplay clip that seems to have got a lot of people very excited.

Now, in a press release issued by Dimensional Imaging, the company explained, "DI4D is able to derive super high definition facial motion capture from an array of nine standard video cameras, without using markers, makeup or special illumination. Remedy will use DI4D™ software to process facial performance capture in Quantum Break."

It makes sense, seeing as Quantum Break will run tandem to its live action TV series. It will enable greater parity between the actors in the show and their digital counterparts.

In an attached statement, Remedy creative director Sam Lake said, "Quantum Break is a hugely ambitious project that combines action and narrative components in a unique way to bring the characters to life. The only way to achieve the high quality of performance was to create highly realistic digital doubles of talented actors. By using Dimensional Imaging's DI4D facial performance-capture solution combined with Remedy's Northlight storytelling technology we can ensure that every nuance of the actors' performances are captured on screen."

Colin Urquhart, CEO of Dimensional Imaging added, "We are delighted that Remedy are planning to use the DI4D system for even more facial performance capture in Quantum Break. This provides further evidence that our DI4D solution not only delivers the enhanced quality of facial performance capture required for ambitious next generation games, but that it also provides an efficient production ready pipeline. We can't wait to see more awesome animation like Remedy showcased in their Quantum Break E3 trailer!"

http://www.vg247.com/2013/11/25/quantum-break-uses-9-camera-facial-capture-remedy-striving-for-new-levels-of-realism/

La qualité d'animation des visages de LA Noire avec la qualité de mise en scène de Remedy :cowboy:


Hobes

Ce sera finalement pour 2015 (il n'y avait pas eu de dates jusqu'alors mais Remedy avait toujours dit qu'ils n'en étaient pas loin dans le process de développement) :





Vivement qu'on en sache plus.

Bakappoi

Y a des jeux qui sortent encore cette année en fait?

Hobes

Trois fois rien : Murdered: Soul Suspect, The Evil Within le prochain Mikami, Destiny le prochain Bungie, Alien : Isolation, Dragon Age Inquisition, Middle-Earth: Shadow of Mordor, Batman: Arkham Knight, Assassin's Creed Unity, Below, D4 le prochain titre de Swery, Evolve des créateurs de Left 4 Dead, Fable Legends, Fantasia: Music Evolved le nouvel Harmonix, Final Fantasy XV, Sunset Overdrive...

Bakappoi

Je suis sûr qu'on va encore avoir des reports à l'e3 :tapie:

Shin

Allez je croise les doigts pour que le rendu soit de ce niveau

Gabora

Citation de: Hobes le Mai 30, 2014, 12:46:50 AM
Trois fois rien : Murdered: Soul Suspect, The Evil Within le prochain Mikami, Destiny le prochain Bungie, Alien : Isolation, Dragon Age Inquisition, Middle-Earth: Shadow of Mordor, Batman: Arkham Knight, Assassin's Creed Unity, Below, D4 le prochain titre de Swery, Evolve des créateurs de Left 4 Dead, Fable Legends, Fantasia: Music Evolved le nouvel Harmonix, Final Fantasy XV, Sunset Overdrive...

Ouais enfin Hobes. FF XV. Franchement.  :p

Tu oublies aussi Call Of Duty :nerd: et le nouveau Battlefield. Plus l'habituel Fifa. Et Last of Us. Et chez Nintendo, Smash Bros et ... Euh ... Bayonneta 2 ?

En tout cas on va avoir une année plutot chargée quand même.

glen

Rien de bien excitant perso, à part 2/3 titres (plus certains indé), mais c'est pas plus mal, la liste de jeux à faire sera plus simple à faire :o

pippoletsu

Moi là dedans, ya below et FFXV qui me disent qq chose... Et comme FFXV est multi...

Gabora

Citation de: pippoletsu le Mai 30, 2014, 08:50:39 AM
Moi là dedans, ya below et FFXV qui me disent qq chose... Et comme FFXV est multi...

Même pas Batman ?

Et j'attend aussi le Seigneur des Anneaux, voir ce que ça peux donner. + Assassin, le setting est parfait, a voir si le jeu suivra.

Pour FFXV, une sortie en 2014 me parait quand même peu probable.

pippoletsu

Barman j'en ai rien eu à foutre des précédents, donc celui-ci...

Gabora

Le premier est vachement bien pourtant  ;)

T'en fait pas, t'auras ton Bayonneta pour Noel  :dlrperv:

Hobes

Démo de 16 minutes :
http://uk.ign.com/videos/2014/10/23/16-minutes-of-quantum-break-gameplay-on-xbox-one

Et graphiquement ça assure toujours (même si je ne serais pas contre voir un autre environnement que cette scène du cargo).




glen


Bakappoi